Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora in het Nederlands

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
couf

BerichtGeplaatst: Vr Mei 26, 2006 3:50 pm    Onderwerp: Fedora in het Nederlands Reageren met citaat

Beste Fedora-liefhebbers,

Effe mezelf voorstellen: ik ben Bart Couvreur uit Lochristi, BelgiŽ en werk al sinds FC 2 met Fedora.

Nu ben ik de laatste iets dieper gaan graven in het fedora project en heb ik gezien dat er bijna niets vertaald is van documentatie, fedoraproject.org wiki, ... naar onze eigen taal.

Daarom heb ik mij dan ook aangesloten bij het fedora documentation project en het websites project (ik was al een deel van het gui translatie project), maar het zou tof zijn moesten er een paar van hier meedoen, zodat we het "werk" wat kunnen verdelen.

Als er mensen geÔnteresseerd zijn, mogen jullie altijd contact opnemen met mij en dan kunnen we zien hoe we dit allemaal regelen, of we bespreken dit hier op het forum.

Dit allemaal om Fedora nog iets Nederlandstaliger te maken en nog meer Nederlanders, Vlamingen en anderen te laten kennismaken met dit schitterend OS!

Vele groetjes,
Bart
(couf__at__fedoraproject.org)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Mei 27, 2006 6:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed initiatief !

Enige tijd geleden heb ik een zťťr klein beginnetje gemaakt met het vertalen van fedoraproject.org: http://fedoraproject.org/wiki/nl_NL . Wegens tijdgebrek ben ik de laatste tijd niet veel meer aan vertaal-activiteiten toegegeven. Je kunt op de wiki gewoon verder gaan met het vertalen als je wilt. Als je nog geen schrijf-toegang op de wiki hebt, PM me maar!

- Thijs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
couf

BerichtGeplaatst: Zo Mei 28, 2006 12:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je Thijs, ik had gezien dat jij eraan begonnen was en wou het werk ook verder zetten, vandaar de post, samen met anderen.

Voor zij die nog meer info wensen, ik heb op de wiki een pagina toegevoegd: zie http://fedoraproject.org/wiki/L10N/Teams/Dutch
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 11:27 am    Onderwerp: Reageren met citaat

couf schreef:
Dank je Thijs, ik had gezien dat jij eraan begonnen was en wou het werk ook verder zetten, vandaar de post, samen met anderen.

Voor zij die nog meer info wensen, ik heb op de wiki een pagina toegevoegd: zie http://fedoraproject.org/wiki/L10N/Teams/Dutch

Handig. Zal het z.s.m. eens doornemen. Zou graag willen helpen, maar daarover had ik je al een mailtje gestuurd, couf.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
couf

BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 6:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb nog een kleine toevoeging hieraan te doen: als er zijn die liever niet vertalen, maar eventueel vertalingen willen doornemen, kwestie van spelling / grammatica (want Nederlands is toch een van de moeilijkste talen Wink) te controleren, zou dat ook bijzonder tof zijn!

Re: Gul Dukat, als dat de mail is waarop ik heb geantwoord, dan is het in orde, anders heb ik ze niet gekregen (er is behoorlijk veel misgelopen met mijn mailserver dit weekend, ik hoop dat het nu wel voorbij zal zijn Smile)

Bart
Terug naar boven
kanarip

BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 7:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

couf,

altijd interessant om meer over te horen. Ik ben een fan van goede documentatie. Kun je me contacten over wat je nodig hebt, en wat ik te bieden heb?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 10:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je reply ontvangen, couf.
Wil erg graag helpen.
Terug naar boven
Michaeltje

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2006 6:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou ook graag helpen, maar denk niet dat ik genoeg ervaring heb met linux ervoor.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
oldsko0l

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2006 7:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben bezig met een siteje te maken met (zelfgeschreven) nederlandse howto's Cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2006 4:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

oldsko0l schreef:
ik ben bezig met een siteje te maken met (zelfgeschreven) nederlandse howto's Cool

Ben erg benieuwd, zou je ven een linkje kunnen posten?
Terug naar boven
couf

BerichtGeplaatst: Za Jun 10, 2006 4:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Michaeltje schreef:
Zou ook graag helpen, maar denk niet dat ik genoeg ervaring heb met linux ervoor.

Ervaring is eigenlijk niet echt een probleem hoor. Het doel van die projectje is meer het vertalen, en voor de meeste van ons (ook ik) is dit een manier om meer ervaring op te doen.
Effe verduidelijken: tot voor kort wist ik helemaal niet wat Docbook XML was of hoe het te gebruiken en door hiermee te beginnen, begin ik het zelf wat te begrijpen, maar ik ben er nog niet helemaal door. En eigenlijk is het leuk om dit met meerdere samen te doen, dan leer je nog eens van iemand anders.
Algemene linux-kennis kan ook eenvoudig bijgespijkerd worden, bijvoorbeeld: door het vertalen van een of andere handleiding (de Yum-handleiding ofzo) leer je zelf ook bij, nietwaar?

Je ziet maar, alle hulp is zeker welkom Smile
Couf
Terug naar boven
Dutch_com_freak

BerichtGeplaatst: Vr Jul 07, 2006 9:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Laat mij maar 'overtypen' ik vertaal wel van engels naar nederlands (10 vingerblind) dus dat gaat goed komen Wink

ik neem aan dat jullie niet een hele nieuwe handleiding gaan maken maar ook stukken vanuit andere documentatie gaan overnemen? Cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Michaeltje

BerichtGeplaatst: Za Jul 22, 2006 5:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Effe in de spoed gedaan

instal

Toevoeging zijn altijd welkom ga vanmiddag als ik tijd heb die verder afwerken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: